Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(97)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje fachowe
(45)
Publikacje dydaktyczne
(27)
Poradniki i przewodniki
(23)
Publikacje naukowe
(17)
Proza
(9)
Poezja
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(181)
wypożyczone
(29)
tylko na miejscu
(20)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(46)
Czytelnia Nowy Sącz
(10)
Wypożyczalnia Gorlice
(22)
Czytelnia Gorlice
(8)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(15)
Czytelnia Nowy Targ
(1)
Wypożyczalnia Limanowa
(59)
Wypożyczalnia Rabka
(25)
Wypożyczalnia Zakopane
(32)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(11)
Czytelnia Mszana Dolna
(1)
Autor
Domagała Aneta
(6)
Okuniewski Juliusz
(6)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Jaroszewski Karol
(5)
Kańciurzewska Anna
(4)
Naprawa Renata
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Bullock Claire
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Knapp Julie
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Słupek Kazimierz
(3)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(3)
Busz Anna
(2)
Cieślik Elżbieta
(2)
Czaplewska Ewa
(2)
Johnson Maggie (1955- )
(2)
Kaim Anna
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Mach Cecylia
(2)
Malek Renata
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Melillo Robert
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Piotrowska-Madej Klaudia
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Winczewski Piotr
(2)
Wintgens Alison
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Żychowicz Agnieszka
(2)
Amann Amber
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Barszczowska Ewa
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Biel Lindsey
(1)
Borkowska Maria (pediatra)
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Dubin Nick
(1)
Dudek Sandra
(1)
Duffy D'Neil
(1)
Duffy Michael (1958- )
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fogler Janet (1939- )
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gruzewski Kevin
(1)
Grzelak Ewa (logopeda)
(1)
Gubała Elżbieta (ilustratorka)
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Hudson Diana
(1)
Hénault Isabelle (1973- )
(1)
Jankowska Małgorzata (logopeda)
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kazek Beata
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Laskowska Joanna (1954- )
(1)
Linksztet Barbara
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Malak Waldemar
(1)
Malkiewicz Mariola
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Meier Christine
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mitchell David R. (1938- )
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Myers Jennifer McIlwee
(1)
Newman Joye
(1)
Ochota Alicja
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Paździo Renata
(1)
Peske Nancy K. (1962- )
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Richle Judith
(1)
Sambor Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(73)
Okres powstania dzieła
2001-
(83)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(96)
Język
polski
(93)
Odbiorca
Rodzice
(27)
Nauczyciele
(19)
Dzieci
(17)
6-8 lat
(16)
0-5 lat
(12)
Pedagodzy
(12)
Szkoły podstawowe
(11)
Logopedzi
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
9-13 lat
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Pedagodzy specjalni
(6)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Przedszkola
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Szkoły specjalne
(4)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Klasa 4.
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Fizjoterapeuci
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Młodzież
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Wychowawcy klas
(2)
14-17 lat
(1)
Klasa 0.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(13)
Temat
Autyzm
(16)
Dziecko autystyczne
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Zaburzenia mowy
(13)
Dzieci
(11)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Logopedia
(8)
Terapia logopedyczna
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Uczucia
(8)
Bajkoterapia
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Mowa
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Pisanie
(6)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Kończyna górna
(5)
Nauka pisania
(5)
Osoby z autyzmem
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Biblioterapia
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Grafomotoryka
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Komunikacja werbalna
(4)
Leczenie
(4)
Motoryka mała
(4)
Nauka czytania
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Terapia zabawą
(4)
Choroba Alzheimera
(3)
Diagnoza logopedyczna
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Stosowana analiza zachowania
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zmysły
(3)
Agresywność
(2)
Ambicja
(2)
Czytanie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Empatia
(2)
Fizjoterapia dziecięca
(2)
Funkcje poznawcze
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Gry i zabawy
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język
(2)
Język dziecka
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Korekcja mowy
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja
(2)
Mutyzm wybiórczy
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pamięć
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Postawa ciała
(2)
Postawy
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rysowanie
(2)
Socjoterapia
(2)
Starzenie się
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Terapia manualna
(2)
Tolerancja
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Urazy
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zazdrość
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(33)
Opracowanie
(10)
Opowiadania i nowele
(9)
Praca zbiorowa
(9)
Podręcznik
(8)
Scenariusz zajęć
(8)
Materiały pomocnicze
(4)
Program nauczania
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Monografia
(3)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(3)
Kompendia i repetytoria
(2)
Wiersze
(2)
Antologia
(1)
Dyskusja
(1)
Dziennik zajęć
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Przysłowia
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusz zajęć dla przedszkola
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(57)
Psychologia
(27)
Medycyna i zdrowie
(20)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Językoznawstwo
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
97 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75499 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33651 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376.36 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20833 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania uczuć i zachowania w różnych sytuacjach życia codziennego oraz relacjach społecznych. W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji. Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się: 1 nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech; 2 rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi; 3 rozumienia emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej perspektywy; 4 myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania różnych możliwości rozwiązań; 5 wiary we własne możliwości i słuchania swojej intuicji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74863 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33621 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia dla praktyków)
Przedstawiona książka, skierowana do logopedów praktyków, została poświęcona problematyce wykorzystania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w pracy z osobami z deficytami uniemożliwiającymi lub znacznie utrudniającymi mówienie. Autorzy, dzieląc się ekspercką wiedzą, omawiają podstawy teoretyczne proponowanych oddziaływań logopedycznych oraz prezentują rozwiązania praktyczne – procedury, strategie i techniki, dzięki którym dziecko z problemami komunikacyjnymi może otrzymać niezbędne narzędzia – system znaków i reguł o charakterze gramatycznym – za sprawą których będzie posługiwało się mową. Przez wiele lat głębokie trudności komunikacyjne były domeną logopedii. Dziś powinny być zadaniem dla nowej przestrzeni wiedzy i umiejętności, której horyzonty są zakreślane i przez logopedię, i przez obszar wiedzy oraz praktyki terapeutycznej określany mianem AAC. Walory edukacyjne książki są bezsporne, przedstawiona w niej metodyka stosowania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC – augmentative and alternative communication) zainteresuje zarówno logopedów, jak i innych specjalistów zajmujących się terapią pacjentów ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, a także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki. Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, prof. UMCS
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50675 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentujemy atrakcyjną i prostą w formie pomoc, która doskonale sprawdzi się podczas zajęć treningu umiejętności społecznych, lekcji wychowawczych, socjoterapii, terapii indywidualnej czy rodzinnych dyskusji w domu. Publikacja – oparta na formule pracy znanej jako „puszka Pandory” – powstała z myślą o młodych ludziach w wieku 12–20 lat. W skład zestawu wchodzą: zeszyt z instrukcją, wskazówkami dla moderatora grupy oraz komentarzem do każdego z omawianych zagadnień 360 pytań dotyczących 12 ważnych tematów, takich jak m.in.: emocje, rodzina, zdrowie, cele, odmienność, nękanie, śmierć zestaw startowy z 30 zasadami dobrej dyskusji puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują pytania. Na czym polega praca z „Puszką”? Członkowie grupy kolejno losują pytania, odczytują je na głos, a następnie odpowiadają na nie. Moderator podtrzymuje dyskusję, dopytując, podając w wątpliwość, zwracając się do pozostałych członków grupy po odpowiedzi. Zajęcia z wykorzystaniem „Puszki” to nie tylko nauka dyskusji czy trening wypowiadania się na forum grupy, ale także sposób na zintegrowanie uczniów, nauka mentalizacji oraz tolerancji i szacunku wobec innych punktów widzenia. Magdalena Wegner-Jezierska – doktor nauk humanistycznych, psycholog, wieloletnia wykładowczyni akademicka, autorka poradników dla rodziców i opiekunów. Zajmuje się terapią psychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzi grupy treningu umiejętności społecznych dla osób z trudnościami w budowaniu i utrzymywaniu relacji. Współpracuje z placówkami oświatowymi, szkoląc kadry pedagogiczne oraz rodziców. Opracowuje też programy poszerzające kompetencje społeczne uczniów. Prywatnie żona i mama sześciorga dzieci [od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21682 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe. Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 25 lat współpracy z Autism Treatment of America była terapeutką ponad 1500 dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Suffolku w Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanko-miganka dla dzieci niemówiących to zbiór ponad stu pięćdziesięciu kart pracy ułatwiający dzieciom niemówiącym, a także dzieciom z trudnościami w komunikowaniu naukę czytania z wykorzystaniem znaków Polskiego Języka Migowego oraz elementów czytania globalnego. W skład zestawu wchodzi również gra memory do samodzielnego wycięcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33624 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.162.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie - w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74297 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32959 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48601 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Przedstawiana monografia Zaburzenia komunikacji pisemnej z serii Logopedia XXI Wieku poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zabu­rzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie – dzięki porozumiewaniu się pisemnemu – barier komunikacyj­nych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielno­ści i poszerzenia możliwości zawodowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72643/XXIV (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców. Alison Thompson, założycielka ADHD Kids.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75373 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37.091.212:159.95 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33437, 33035 (2 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20348 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"A kiedy…" to zbiór opowiadań biblioterapeutycznych, które mają leczyć słowem, dodając dzieciom sił do walki z przeciwnościami losu. Udzielają mądrych rad na temat ludzkiej natury, przemawiają do dziecka językiem serca, sprawiając, że nie tylko słyszy ono słowa, ale również czuje ich znaczenie. Przede wszystkim zaś wzbogacają wiedzę o życiu, budują poczucie własnej wartości, a zatem i bezpieczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72916, 72915 (2 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48165 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32762 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycieli specjalistów. Ułatwi nauczycieom dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozowjowych i edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być równiez wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72605/II (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47714 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32277 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców drugiego etapu nauczania oraz nauczycieli specjalistów. Ułatwi nauczycieom dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozowjowych i edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być równiez wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47715 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32278 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Temat
Gatunek
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci, które mają trudności z rozpoznawaniem i określaniem emocji i uczuć innych osób oraz dopasowywaniem emocji do danych sytuacji. Na każdej stronie książki opracowano jedną emocję lub jedno uczucie. O wszystkich stanach emocjonalnych ułożono krótkie wierszyki, których dziecko może nauczyć się na pamięć. Dodatkowo przygotowano kilka pytań i poleceń, dzięki którym maluch powie, kiedy odczuwał daną emocję, i postara się pokazać ją przed lustrem oraz rozpoznać na twarzy dorosłego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy „Opowiem wam o sobie” ukierunkowują ucznia na pozytywne emocje i zachęcają do mówienia o sobie. Uzupełniając kolejne karty, ma ON okazję opowiedzieć o tym, co jest mu bliskie. Pomogą mu w tym rysunki, podpisy, a także zdjęcia z rodzinnego archiwum pokazujące najbliższe osoby, zainteresowania, ważne wydarzenia, ulubione miejsca oraz czynności. W ten sposób uczeń stworzy na kartach pracy własną historię o sobie. Dzięki publikacji uczeń: poszerzy swoje kompetencje komunikacyjne, otrzyma szansę skonstruowania narzędzia pomocnego w porozumiewaniu się z innymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziennik został przygotowany z myślą o prowadzących zajęcia rewalidacyjne. Zawiera między innymi takie działy, jak: harmonogram zajęć, dane osobowe uczniów, ocena postępów ucznia kontrola dokumentacji. Dziennik został zaprojektowany na jeden rok szkolny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym zostały przygotowanie z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz rodzicach tych uczniów.
Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato). Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72624/programy (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32434 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja została przygotowana z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Podróż przez pory roku z kartami pracy. Karty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72625/programy (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20429 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49984 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21691 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej